Arbete och Utbildning

Idag blir det att fortsätta med det här så jag hoppas att det inte är alldeles för tråkigt ;-).
Jobbar eller pluggar du?
Jag pluggar just nu på heltid och läser första året på samhällsprogrammet, skulle gärna vilja ha ett extra jobb på sidan om men som det ser ut nu så är inte det jätteaktuellt.
Vad vill du bli?
Denna frågan får jag lite då och då, för det mesta så brukar jag svara att jag inte vet efter som jag inte orkar prata så mycket om det men om sanningen ska så vill jag gärna bli pilot. Från början funderade jag lite på flygvärdinna men jag känner att jag vill ha mer ansvar och tror att det är ett jobb som skulle passa mig.
Trivs du med ditt jobb/utbildning?
Svår fråga egentligen, jag tycker ganska ofta att det är jättetråkigt och kämpar massor för att få bra betyg men jag är ändå glad att jag valde en sådan bred linje så att jag har chansen att välja nästan vilken väg som helst efter skolan.
Är lönen viktigast?
Jag tycker att det är ganska viktigt att ha en bra lön så att man kan leva som man vill och ha lite lyx i livet men det finns ju såklart viktigare saker i livet än pengar och det som är viktigast är ju att man trivs på sitt jobb, man skulle ju helst vilja ha både och.
Sådär då har jag redan klarat av ganska mycket och imorgon så fortsätter jag med boende.
Ha det gött/// Emma =-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0