Cosmopolitan, SOLO och en massa böcker

Denna veckan har varit en riktig läs vecka för mig, jag åkte upp till biblioteket för att låna 4 böcker. Jag läste en ö i havet när jag var lite mindre men orkade aldrig läsa klart alla 4 böcker, så jag fick för mig att läsa alla nu. Jag lånade: En ö i havet, näckrosdammen, havets djup och öppet hav. Jag hade glömt bort hur otroligt bra de böckerna faktiskt är, det som gör det ännu roligare är att vissa delar utspelar sig i Göteborg och trakterna runt om kring så man känner igen platserna de pratar om, sedan så kan jag så mycket mer om andra världskriget nu så jag fattar mer vad jag läser, tror att det också har påverkat lite. Alla fall så såg jag att jag bara skulle få låna dem drygt en månad så jag tänkte men hjälp jag kommer ju aldrig att klara det, men där hade jag fel. Jag blev helt uppslukad av dem och läste ut alla på 3 dagar, jag rekommenderar verkligen att ni ska läsa dem, det spelar egentligen ingen roll hur gammal man är men för att man ska uppskatta dem mer så är det nog bra att man vet lite mer om andra världskriget för att verkligen förstå vad allt handlar om.
Sedan så har jag också köpt lite tidningar och det blev SOLO, Cosmopolitan och Cosmopolitan UK edition, SOLO läste jag klart ganska fort och nu så har jag precis börjat med Cosmopolitan UK edition, efter som att jag tycker att det är roligt med engelska så uppskattar jag verkligen den, det står massa artiklar och jag förbättrar verkligen engelskan ännu mer så det rekommenderar jag om man gillar engelska.
Ska även passa på att skriva att jag smakade den nya Vitaminwater smaken XXX-triple berrys som var riktigt god, den smakade typ som godis och ska innehålla, blåbär, granatäpple och acai bär (vad det nu är). Efter som att jag har ett nyårslöfte om att inte dricka Cola, Dr pepper, påsk eller julmust på ett helt år så blir det att jag dricker ganska mycket vitamin drycker vilket så klart är mycket bättre, har även varit duktig och börjat dricka mycket vatten. Idag fick jag i mig nästan en helt liter vilket är ovanligt för mig som knappt fått i mig ett glas innan.
Men nu så är det nog dags att sova.
Ha det gött/// Emma =-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0